Activităţile proiectului



Am gîndit activităţile proiectului după următoarea structură:



1. Poveştile Bucureştiului

Această activitate cuprinde workshopuri în echipe mixte de elevi: discutii despre Bucuresti, despre cartierele în care locuiesc toţi participanţii, despre aspecte placute si neplacute ale vieţii cotidiene, discutii şi jocuri despre istoria orasului si a cartierelor, dar şi despre istoriile personale ale fiecărui participant

2.Plimbări şi explorări urbane

Vor fi organizate plimbari urbane, în grupuri mici şi mixte, pentru a învăţa “pe viu” despre istoria urbana a Bucurestiului; cu această ocazie, copiii fara posibilitati vor iesi din cartier şi vor cunoaşte diversitatea mediului urban. Oraşe propuse: Braşov, Sinaia, Tulcea, Tîrgovişte

3. Analiza altor oraşe

Vom organiza excursii de câte o zi in alte orase cu istorie sau arhitectura sau structura urbana reprezentativa – pentru o cunoaştere comparativă şi pentru a stimula capacitatea analitica a tinerilor şi copiilor; în plus, copiii fara posibilitati vor avea ocazia de a vedea alte oraşe, în care nu au cum să ajungă altfel.

4. Oraşul fiecăruia - demersuri de auto-analiză în raport cu spaţiul urban şi antropologie urbană.

Fiecare participant va aduna obiecte pe care le consideră reprezentative pentru viaţa în oraş şi pentru experienţa lui/ei de “bucureştean” – acesta fiind un proces de aplicare a antropologiei urbane în rândul tinerilor şi copiilor, ca instrument de “empowerment”. Fiecare participant va prezenta obiectele şi semnificaţia lor în faţa echipei iar împreună vor încerca să catalogheze aceste obiecte şi semnificaţii, pentru a observa şi ilustra asemănările şi deosebirile între viziunile lor. Totodată, participanţii vor ţine jurnale ale experienţelor urbane cotidiene.


5. Oraşul viitorului - demersuri de urbanism participativ

Pe baza a ceea ce au observat şi acumulat în vizite şi excursii, copiii şi tinerii vor purta discuţii despre ce ar schimba în oraşul / cartierul lor; vor realiza împreună desene, scurte eseuri, schiţe şi vor face prezentări (folosind şi fotografiile din plimbari şi excursii) despre cum ar vrea fiecare să fie oraşul şi viaţa lui în Bucureşti, în viitor – acesta fiind un procedeu de urbanism participativ, adaptat copiilor.

6. Organizarea unor mici intervenţii urbane şi expoziţii stradale

Elevii îşi alcătuiesc trasee personale prin diverse zone din oraş, care ulterior vor fi marcate artistic şi vor constitui o expoziţie stradală cu circuit.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu