Mai/Iunie 2009 - plimbări urbane şi ateliere de lucru




Au fost lunile de debut ale proiectului, in timpul carora am realizat plimbari urbane si explorari ale orasului in diverse zone, impreuna cu participantii la proiect. Scopul acestor ieşiri a fost de a învăţa “pe viu” despre istoria urbană a Bucureştiului, dar şi de a le oferi copiii fără posibilităţi ocazia de a călători în afara cartierului şi de a cunoaşte diversitatea mediului urban. În timpul ieşirilor, echipele au oferit trecătorilor flyere cu numele şi mesajele proiectului. Elevii au primit aparate foto de unică folosinţă, şi li s-a cerut să surprindă diverse aspecte în timpul plimbărilor.

In paralel am desfasurat discutii si diverse ateliere în echipe mixte de elevi: s-au realizat prezentări despre istoria oraşului Bucureşti, despre aspecte legate de prezent, despre cartierele în care locuiesc toţi participanţii, despre aspecte plăcute şi neplăcute ale vieţii cotidiene urbane; au avut loc discuţii şi jocuri despre istoria oraşului şi a cartierelor, dar şi despre traiectoriile urbane personale ale fiecărui participant.

Cu elevii de la liceu am discutat despre inter-conectivitatea unor domenii precum arhitectura, urbanismul, antropologia şi sociologia, care ar trebui să se completeze unul pe altul într-o abordare integrată. Obiectivul general al acestei activităţi a fost ca participanţii să perceapă oraşul ca un spaţiu al tuturor mai degrabă decât ca un spaţiu al nimănui iar aceasta să funcţioneze ca o introducere în ceea ce numim educaţie urbană.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu