Au fost lunile de debut ale proiectului, in timpul carora am realizat plimbari urbane si explorari ale orasului in diverse zone, impreuna cu participantii la proiect. Scopul acestor ieşiri a fost de a învăţa “pe viu” despre istoria urbană a Bucureştiului, dar şi de a le oferi copiii fără posibilităţi ocazia de a călători în afara cartierului şi de a cunoaşte diversitatea mediului urban. În timpul ieşirilor, echipele au oferit trecătorilor flyere cu numele şi mesajele proiectului. Elevii au primit aparate foto de unică folosinţă, şi li s-a cerut să surprindă diverse aspecte în timpul plimbărilor.
In paralel am desfasurat discutii si diverse ateliere în echipe mixte de elevi: s-au realizat prezentări despre istoria oraşului Bucureşti, despre aspecte legate de prezent, despre cartierele în care locuiesc toţi participanţii, despre aspecte plăcute şi neplăcute ale vieţii cotidiene urbane; au avut loc discuţii şi jocuri despre istoria oraşului şi a cartierelor, dar şi despre traiectoriile urbane personale ale fiecărui participant.
Cu elevii de la liceu am discutat despre inter-conectivitatea unor domenii precum arhitectura, urbanismul, antropologia şi sociologia, care ar trebui să se completeze unul pe altul într-o abordare integrată. Obiectivul general al acestei activităţi a fost ca participanţii să perceapă oraşul ca un spaţiu al tuturor mai degrabă decât ca un spaţiu al nimănui iar aceasta să funcţioneze ca o introducere în ceea ce numim educaţie urbană.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu